Friday 12 July 2013

Pengalaman saya semasa hamil, dalam pantang, menyusu bayi dengan Shaklee

Hari ni saya nak bercerita tentang pengalaman saya dengan Shaklee.


Saya sangat2 berpuas hati dengan suplemen2 Shaklee. Saya start ambil dari semenjak mengandung.. kemudian berpantang dan sekarang menyusu bayi 


Apa yg saya RASA??

1. saya rasa tubuh sy lebih sihat, lebih bertenaga, lebih ceria,x stress, walau tak cukup tidur mlm2..tp mudah je bgn pg.. xde rasa letih pun..tubuh dpt sustained energy tu utk sepanjang hari...dan setiap pg mudah membuang..

2. semasa mengandung..saya xde dh alami cramp2..xde sakit2 betistu...badan pun rasa ada tenaga.. dan hb sy maintain cantik

3. dalam pantang..saya tak ambik apa2 jamu..hanya Shaklee semata2...alhamdulillah..sy rasa sihat, bertenaga..2 minggu je mak jaga..pastu..sy berpantang sendiri..jaga 2 org anak, memasak, kemas rumah..semua sy buat sendiri...lps seminggu..akak tukang urut pun tegur...nmpk dah sihat..mcm bukan dlm pantang..muka xde nmpk pucat...



4. susu saya meriah.cukup untuk anak saya sehingga sekarang (br 4 bln++) dan saya suka sbb susu sy nmpk lebih pekat, creamy, warna kuning2 camtu...lapisan lemak sgt tebal...kalau tgk blk...lapisan lemak tu 95% dr overall susu..sy sgt suka

5.kulit saya lebih halus...sy x pakai apa2 pencuci muka, tak pakai apa2 cream... best je rasa...

6. alhamdulillah..bby sy pun sihat... setakat ni sekali je demam..dan cepat recover..dia demam x sampai sehari..(umur dia 4 bln++)... mungkin berkat dr sy yg ambik suplemen ni secara konsisten..dan dgn pertolongan dan izin dari Allah.. Alhamdulillah



apa yg saya ambik??

  utk preggy saya ambik
vitalea
vitamin c
B complex
ostematrix
omegaguard (trimester 2&3
ESP soy protein isolate powder


utk berpantang, saya ambil
vitalea
vitamin c
B complex
zinc
ostematrix
ESP soy protein isolate powder


dan sekarang, untuk menyusukan anak saya, saya ambil
vitalea
vitamin c
B complex
alfalfa
ostematrix
ESP soy protein isolate powder

dan juga suplemen lain utk maintain kesihatan... mealshake, performance drink, zinc, vit E, gla complex, omega, lecithin....
banyakkan???

saya ambik banyak sebab saya rasa best sangat produk shaklee nih... :) i likeeeee


Jom ambil suplemen semasa hamil, berpantang dan menyusu bayi...InsyaAllah anda takkan menyesal kerana memilih Shaklee.

Credit to: norhanita

No comments:

Post a Comment